نصب دوربین مدار بسته

تعمیرات درب پارکینگنصب دوربین مدار بسته

اهمیت نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها به منظور نظارت امنیتی بر کسی پوشیده نیست. همان‌طور که در بالا دیدید نصب دوربین مدار بسته کاری نسبتا ساده است ولی اگر بخواهید این کار به سرعت و بدون دردسر انجام شود، نصب دوربین مدار بسته را به کارشناسان حرفه ای و متخصص دکتر جک بسپارید. …

دوربین مدار بسته بی سیم یا وایرلس

برای نصب دوربین مدار بسته وایرلس، نیازی به کابل کشی وجود ندارد. در این شرایط امکان تغییر مکان دوربین به آسانی وجود دارد. برای نصب این دوربین، پس از قرار دادن دوربین در محل مناسب، آن را به منبع تغذیه وصل کنید. یک دستگاه بی سیم که به دستگاه DVR متصل می شود، تصاویر ارسالی از دوربین را دریافت کرده و وارد دستگاه DVR می کند. این تصاویر از طریق سیم از دستگاه DVR به مانیتور منتقل شده و نمایش داده می شوند. مزیت این دوربین ها سهولت در نصب، سهولت امکان جابجایی دوربین مدار بسته و عدم نیاز به پوشاندن کابل می باشد.

دوربین مدار بسته شبکه یا IP

در این سیستم ها از دستگاه گیرنده NVR استفاده می شود. این سیستم ها از یک کابل برای اتصال دوربین و دستگاه NVR استفاده می کنند. این کابل هم تصاویر ویدیویی و هم انرژی الکتریکی مورد نیاز را منتقل می کند. همانند دوربین های آنالوگ، پس از نصب و اتصال قطعات و آزمایش درستی کارکرد سیستم، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید. با انجام این کار علاوه بر زیبایی و ظرافت کار، کابل ها از آسیب بیرونی در امان می مانند.

دوربین مدار بسته آنالوگ

شکل شماتیک نصب دوربین های آنالوگ در تصویر بالا نشان داده شده است. پس از نصب دوربین مدار بسته در محل مناسب، سیم برق آن را به منبع تغذیه وصل کنید. از یک کابل BNC برای اتصال دوربین و دستگاه گیرنده DVR استفاده کنید. این کابل از یک طرف به قسمت Output دوربین مداربسته و از سمت دیگر به قسمت Input دستگاه DVR متصل می شود. سپس با یک کابل BNC، قسمت Output دستگاه DVR را به قسمت Input مانیتور وصل کنید. در این مرحله با روشن کردن سیستم دوربین مدار بسته، تصاویر در مانیتور نشان داده می شود. در انتها با استفاده از پوشش های مناسب، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید.