کرکره برقی پلی کربنات شفاف، پرکاربردترین نوع تیغه کرکره برقی بعد از کرکره برقی آلومینیومی هست، که مناسب برای مکان‌هایی مانند بانک‌ها، صرافی‌ها، طلافروشی‌ها و… که ازنظر امنیتی نیاز دارند فضای داخل، در طول شبانه‌روز رؤیت شود. کرکره برقی شفاف به‌عنوان کرکره برقی شیشه‌ای شناخته می‌شود که این‌یک اشتباه رایج می‌باشد؛ زیرا جنس مواد ساخته‌شده تیغه‌های کرکره از کامپوزیت بسیار محکم و مقاوم پلی کربنات هست. کرکره برقی پلی کربنات به دلیل ایجاد امنیت و استحکام بالا به‌عنوان کرکره ضد سرقت نیز شناخته می‌شود. شفافیت و استحکام پلی کربنات به‌قدری بالاست که در صنایع خودروسازی خارجی برای شیشه چراغ‌ها از پلی کربنات استفاده می‌کنند تا در بروز تصادف چراغ‌ها خورد نشود و روی سطح خیابان نریزد. استحکام مواد پلی کربنات به‌قدری بالا هست که در شدیدترین تصادف‌ها خرد نمی‌شود. تیغه‌های پلی کربنات کرکره برقی نیز همین استحکام رادارند. برای افزایش استحکام تیغه‌های کرکره برقی پلی کربنات بین آن‌ها از لوله استیل و آلومینیوم استفاده می‌شود که استحکام کرکره برقی پلی کربنات را چندین برابر می‌کند. برای عرض دهانه‌های بازشو کوچک، با عرض دهنه 3.5 متر از تیغه پلی کربنات شفاف با لوله آلومینیوم و برای عرض دهانه بازشو با عرض دهنه بزرگ و برای مکان‌هایی که امنیت و ضد سرقت بودن مکان برای صاحبان آن مهم است، استفاده می‌شود.

✅تیغه‌های پلی کربنات مقاوم و در برابر حرارت ضد حریق بوده و خاصیت ضد اشعه خورشیدی و ماوراءبنفش دارند. تیغه‌های پلی کربنات در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و در صورت تمایل مشتری می‌توان به‌صورت سند بلاست تبدیل کرد. کرکره برقی پلی کربنات بدون رنگ بیشترین میزان شفافیت را دارد.

✅ضخامت تیغه‌های پلی کربنات از 2-5 میلی‌متر در بازار موجود هست. پانل کرکره برقی پلی کربنات هنگام باز شدن تا بالای سقف به‌صورت کاملاً آزاد حرکت می‌کنند. برای دهانه‌های بزرگ تا 7 متر تنها به‌وسیله یک شاتر قابلیت نصب و استفاده را دارد. پانل های پلی کربنات دارای ضخامت 5-6 میلی‌متری و حداقل ارتفاع 100 میلی‌متر و طول حداکثر 3000 میلی‌متر را دارا می‌باشد.

✅کرکره شفاف:
کرکره شفاف همان کرکره برقی پلی کربنات شفاف می‌باشد که در گفتار عامیان میان اهالی فن به نام کرکره شفاف نیز شناخته می‌شود. تیغه‌های پلی کربنات به دلیل شفافیت و نوع جنس تیغه‌ها به نام کرکره شفاف نیز نامیده می‌شود. طبق تعاریفی که در ابتدای متن به آن اشاره شد کرکره شفاف دارای مقاومت بسیار بالا و زیبایی خاصی می‌باشد، که از آن می‌توان به‌عنوان پوشش و جلوگیری از عبور سارقان استفاده کرد و در ایجاد نما و جذابیت فروشگاه بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

✅کرکره برقی پلی کربنات شفاف به‌صورت یک‌تکه نیست. بلکه این نوع کرکره به‌صورت تکه‌های پانل پلی کربنات به ابعاد و ضخامت خاص به‌صورت آجری کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که برای استحکام بیشتر بین پانل تیغه‌ها، لوله یا زواری قرار می‌گیرد. تفاوت اصلی آن‌ها ضخامت تیغه‌ها می‌باشد که در این حالت دو نوع کرکره پلی کربنات شفاف داریم.

✅ کرکره برقی پلی کربنات لوله ای:
اولین چیزی که در مورد کرکره برقی پلی کربنات لوله‌ای متوجه می‌شوید احساس امنیت و ایجاد فضای خوشایند می‌باشد. این نوع کرکره برقی پلی کربنات مناسب برای فرودگاه، مراکز خرید و… می‌باشد. همچنین برای حفاظت از پنجره ساختمان‌های مسکونی و حیاط‌ها بسیار مناسب است. ساختار این نوع کرکره برقی پلی کربنات به این صورت می‌باشد که کرکره غضروف دار باضخامت 6 میلی‌متر رول آلومینیوم، در دو بخش پانل پلی کربنات قرار می‌گیرد و جعبه‌های بالا و پایین قابل‌جابه‌جایی برای نصب و تعمیر نگهداری و ایجاد تراش 45 درجه است. تیغه کرکره توسط موتور داخل لوله‌ای باقابلیت تنظیم دستی است و دارای ترمز ایمنی در مواقع نیاز می‌باشد. غضروف آلومینیوم ساخته‌شده از آلومینیوم آکسترود است، که با انواع مختلف پوشش رنگی در دسترس می‌باشد. در کرکره برقی پلی کربنات شفاف، تیغه‌های پلی کربنات لوله‌های از جنس آلومینیوم و یا استیل قرار می‌گیرد که موجب تقویت استحکام و زیبایی کرکره می‌شود؛ و وسعت دید و امنیت بالایی ایجاد می‌کند. تیغه‌ها دارای 80% شفافیت و مقاوم در برابر اشعه‌ی uv و رنگ تیغه‌ها در برابر تغییرات جوی بسیار مقاوم هستند.

✅مشخصات کرکره برقی پلی کربنات:
• مقاومت بالا در برابر ضربه
• خواص بازدارنده شعله
• قابلیت شستشو و تمیز کردن به‌راحتی
• مقاوم در برابر آب، گردوغبار، بارش‌های جوی
• مقاوم در برابر سرما و گرما
• مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراءبنفش
• عمل شاتر به‌صورت بی‌صدا
• لوله‌های استفاده‌شده از جنس آلومینیوم و استیل ضدزنگ
• شفافیت و استحکام بالا
• تنوع در رنگ شفاف، دودی، برنز